Friday, 15 April 2011

kecewa

kau kawan aku...
kau, kau dan kau...
tapi aku kecewa dengan kau...
sebab apa??
kau boleh tanya aku sebab apa??
huh!
aku tak suka mengungkit...
tapi aku nak cerita...
kau kawan aku...
aku dah pernah kehilangan kau satu masa dulu...
aku tersedar...
kamudian aku usaha dapatkan kau kembali...
walaupun aku perlu berkorban...
orang cakap aku jadi hamba kawan...
aku tak kisah...
itu lebih baik dari menjadi hamba cinta...
tapi, selepas aku abdikan diri...
kau meludah kat muka aku...
aku kecewa...
aku sayangkan kau, kawan...
tapi ini balasan kau pada aku...
aku tak pasti kau pernah atau tidak...
biasa hidup tanpa kawan...
aku dah rasa, perit sangat...
aku harap kau tak akan merasa semua itu...
sebab aku sayangkan kau...
aku taknak kau derita, rasa apa yang aku pernah lalui...
kau fikirlah, kawan...
jangan sumbatkan otak kau dengan rasa selesa...
ada akal kan??
timbang mana baik, mana buruk...
kau nak aku buat begini pada kau?? kau silap, aku tetap sayangkan kau... tapi mungkin kau yang buat aku begini, kan??

p/s: kau dah meludah, buat apa kau buat baik?
pelik aku dengan perangai kau, aku tak faham?
aku tak punya hati seperti malaikat,
yang mampu selepas terima cacian kau...

14 comments:

DuniakuAbstrak said...

cari kawan lain?

dindingkosong said...

duniaku abstrak: boleh je, sbb aku suka berkawan...kawan yang corakkan hidup aku...tapi aku tak sekejam tu nak buang kawan...setiap orang ada 2 sisi, baik dan buruk...aku doakan supaya yang baiknya akn mengatasi yang buruk...sebab 1 je; aku sayang kawan-kawan aku...

DuniakuAbstrak said...

Bagus..

Tapi aku kejam, aku selalu buang kawan, tapi kawan yang aku rasa sudah tiada harapan untuk aku teruskan hubungan, aku tidak cukup tabah untuk terus bertahan dan bersabar.

Kalau betul dia adalah seorang kawan, dia akan berperangai seperti seorang kawan.

Kalau betul aku adalah seorang kawan, aku juga akan berperangai seperti seorang kawan.

dindingkosong said...

duniaku abstrak: sebab aku pernah dengar orang cakap "seramai mana orang suka kau, seramai itulah jugak orang membenci kau"...tapi, aku tetap dengan pepatah aku "1 orang aku benci, 10 orang akan benci aku"...aku x kisah orang buat jahat dengan aku, sebab karma will hit back...

famjad89 said...

sabarlah...ujian Allah..besela tu..

dindingkosong said...

famjad89: sebab aku sabar la aku luah kat sini aje...tak sampai hati ak buang kawan bro...

fazey said...
This comment has been removed by the author.
- elina - said...

kdang2 ada bnda yg kita kena buang untuk kita dapat yg lebih baik .

dindingkosong said...

-elina-: ye betul kau cakap...tapi aku tak sampai hati nak buang kawan...kadang2 mungkin aku yang emo lebih, tak sedar aku sendiri dah lukakan hati kawan aku...

IMANSHAH said...

salam

biasa terjadi..ada kawan makan kawan

dindingkosong said...

imanshah: ya, itu biasa...itulah kehidupan...

platipus said...

hati kau teruji dgn permaslhan dlm pershbtn..kuat lah..

dindingkosong said...

platipus: doakan aku kuat...aku sudah di tahap maximum...

platipus said...

insyaAllah