Friday, 22 April 2011

kecoh!!

beberapa hari aku tak menulis...
kenapa ya???
sibuk?
mungkin...
ketandusan idea?
tidak sangat...
sengaja menyepikan diri?
oh, kenapa begitu...

baru-baru ini jugaklah kecoh pasal 1 isu...
siapakah aku???
ada yang kata, dia memang kenal aku...
dia dah perhatikan aku...
tapi nasihatkan aku agar berhati-hati...
sebelum segalanya terbongkar...
ada yang bersemangat...
nak bongkarkan identiti aku...
ada yang kata biarlah rahsia...
lebih seronok begitu...
izinkan aku terus begini...
atau begini...

sebenarnya, bukan niat aku untuk merahsiakan...
aku selesa begini...
yang tahu itu, aku tak kisahlah...
kita tetap kawan...
aku menulis di blog, bukan untuk mencari follower...
tapi aku nak meluahkan isi hati...
bukan kisah cinta...
lebih kepada soal-soal umum...
aku nak berkongsi dengan kau orang...
tentang pengalaman hidup aku...
supaya itu dijadikan peringatan kepada aku...
untuk tidak mengulanginya...
juga sebagai sempadan kepada orang lain...

sebenarnya, aku tak penting untuk siapa-siapa...
kalau aku penting,
tidaklah aku jadikan blog sebagai medium luahan perasaan...
hadirnya aku, mungkin tidak dipedulikan...
begitu juga jika tiadanya aku...

p/s: tak ada akal untuk menulis...
tapi inilah luahan aku untuk kali ini...
untuk teman-teman yang selalu singgah, terima kasih...

20 comments:

famjad89 said...

you're welcome.. ^_^ sonok gak kwn dgn org misteri ni...hahah

dindingkosong said...

famjad89: aku tengah memerah otak, nak tulis sesuatu yang lebih bagus untuk dikongsi dengan kau orang...tapi usaha aku terbantut bila kau orang sibuk nak tahu siapa aku...hahaha

famjad89 said...

haha... kan ak dah ckp... ak bkn org yg nk thu sape ko.. but.. ckup utk ko mnjadi pmbaca tetap blog ak..that's why i said..evryone is important.. hahaha... tulis la.. ak ske blogwalking.. dlu tak ske.. ex ak punyer tabiat bwt ak trikut2.. haha

LUNA said...

aku singgah beberapa kali. ucapan terima kasih itu termasuk untuk aku x? kikiki



manusia memang suka curious. aku pon tergolong. haha. tapi, dalam dunia blog, as long seseorang tu ada nama untuk aku panggil, takda hal la kan?



aku menulis pon bukan untuk mencari follower. in fact, aku blog aku memang takda follower. lulz.

dindingkosong said...

famjad: haha...aku tak harapkan simpati untuk jadi penting pada seseorang...cukuplah kita berkawan macam ni...untuk jadi penting pada kau, kau pun tak kenal aku, aku pun tak kenal kau...btw, thanx!

luna: ya, terima kasih untuk anda juga...walaupun sekali menjengah, aku ucapkan terima kasih...apatah lagi yang berkali-kali rajin singgah sini...

famjad89 said...

aku bukan memberi simpati..aigoo.. xpela.. by the way.. slmt brknalan..hehe ^_^

dindingkosong said...

famjad: oh, bukan simpati ea?habis tu, apa?

famjad89 said...

aigoo..kenapa ko merasa ak bg simpati?? sedangkan ak hny brbicara mngenai ap yg ak rse benar.. dan kenapa ak prlu brsimpati?? sdangkn kte xprnh mngenali...kn? aigoo.. a fren on the internet is also considered a fren.. it doesn't change the meaning nor the structure of the word friend..rite??

dindingkosong said...

famjad89: aku tak pandai berbahasa inggeris mahupun korea...dan aku rasa sungguh annoying bila orang melayu asyik sebut 'aigoo', dan aku rasa macam 'ewwww!!!' bila dengar tu...hahaha
oh, jangan emosi, kalau kau bukan bersimpati...aku sekadar bertanya...

Anonymous said...

hahahaha. aku pon kenal...

tiang lampu said...

mesti kau tak sangka siapa aku..!
aku kenal ko, betul..
k, kau tak pyh nak hati2 dah sebab makin ramai yg kenal ko

tiang lampu said...

dan aku tak la sibuk2 nak tahu sape ko sebab aku mmg dah kenal ko

dindingkosong said...

anonymous & tiang lampu: aku kenal kau orang jugak...aku tak hati-hati pun, takpelah,semua dah kenal...bagusla...hehehehe

tiang lampu said...

who am i?

dindingkosong said...

tianglampu: nanti saja kita berbicara...=P

Republic Aku said...

luahkan semua yang terbuku di hati sekurang-kurangnya ada tempat melepas segala hajat di hati...ilhamkan keresahan seharus perlu.

dindingkosong said...

republicaku: terima kaasih untuk dorongan...aku cuba semampu mungkin..

DuniakuAbstrak said...

biasalah, benda yang rahsia benda tu lah org semangat nak tahu..teruskan apa jua posisi pun yg kau selesa

famjad89 said...

aku bukan sengaja nak ber'aigoo'..hehe tp aku fikir dari aku ckp bnde 'haram'..baik ak ckp aigoo..insyaAllah..pasni nk gne subhanAllah.. (rasa mcm dh komen..tp xde plak..sorry)

dindingkosong said...

famjad89: suka hati kau lah...aku bukan siapa-siapa yang kau nak dengar kata...hahahah