Saturday, 16 April 2011

kau dan aku

hati kau, aku jaga...
hati aku, ada kau jaga??
hmm..
kecik hati aku...
bukan setakat kecik hati...
rasa macam dah tak ada hati...
 tapi, mengapa aku rasa sebaliknya?? dekat di mata, tapi jauh di hati...

kau cakap, kau terasa hati dengan aku...
kau tegur salah silap aku...
aku terima, walau hati terluka...
itu tandanya kau kawan yang ambil berat...
kau kutuk aku...
kau caci aku...
aku diam...
cuma kadang-kadang aku pertahankan diri...
aku tak pasti apa tujuan kau...
maki aku sedemikian rupa...
makin hari, makin aku sakit...
tapi kau kawan aku...
kau nak tunggu sampai termometer aku pecah kah??
sebab sudah smpai takat didihnya...
menggelegak otak aku...
terima kutukan kau...
aku dah cakap, aku tak mampu nak buang kawan...
kerana apa??
kerana aku anggap kawan itu sudah jadi keluarga aku...
 mampukah kau dan aku jadi begini semula...atau lambang hati itu tak mungkin akan bercantum sampai bila-bila...yang ada cuma kawan...bukan lagi baik...

kau memang sengaja mencabar aku...
kawan, mengapa kau begini??
aku sedih...
aku kecewa...
mana perginya harmoni hubungan kita...
aku kecewa...
tersungkur aku di tangga persahabatan...

p/s: otak aku masih tersumbat dengan kata-kata kau...
aku tak pasti apa kau mahu??
cuba berfikir...mengerah otak bekerja keras...
apa salah aku pada kau...

14 comments:

Fiq Vertigo said...

duduk semuka. tanya dia, kenapa? mahu apa?

dindingkosong said...

fiq vertigo: mungkin selepas esok...kerana esok hari ada perkara besar untuk kami uruskan...tapi bukan lusa sebab final dah bermula...yang ada hari diantara esok dan lusa...

yusuf said...

berlapang dada penyuci pagi penyakit hati

dindingkosong said...

yusuf: terima kasih atas komen itu..aku hargai..

buDAK keCIK said...

ak pn selalu jg hati org. tp hati ak xde sape nk jaga!

itu lah kwn. kdg2 ade pahitnya jgk
say peace!!:)

dindingkosong said...

budak kecik: memang pun...nanti entri lepas aku tulis something yang related dengan entri kali ni...

platipus said...

kau kwn yg baik

dindingkosong said...

platipus: aku nak jadi kawan kau, boleh?

platipus said...

boleh..kau mmg kawan aku pon :)

dindingkosong said...

platipus: terima kasih...

Republic Aku said...

ajak dia keluar minum,relax dan ambik masa sikit...mulakan dengan ayat..."dol ,aku minta maaf jika...bla bla..."kalau dia macam ok kau teruskan kalau dia poyo kau kasi satu bijik....telor 1/2 masak ok.

dindingkosong said...

republic aku: alhamdulillah, dah selesai...aku belanja dia penampar sedas dua das tadi...hehehe...err, tipu...aku dah bincang elok2...

SyazWaniAmira said...

ssh nk cri kwn yg btol2 bleh bt kwn kan,,,sabar lah...

dindingkosong said...

syazwaniamira: terima kasih atas kekuatan melalui ucapan sabar kau...ya, memang susah, tapi aku pun tak pasti apakah aku juga betul2 boleh dibuat kawan...