Tuesday, 8 November 2011

8 bulan.

saat demi saat.
minit demi minit.
jam demi jam.
hari demi hari.
minggu demi minggu.
bulan demi bulan.
menuntut kesabaran yang tinggi.
ujian demi ujian.
cekal lah wahai hati.

[sumber: google]
gambar ini sebenarnya nak maksudkan, lagi 8 bulan baru boleh nak fikir bab-bab cintan-cintun, nikah kahwin segala bagai. sebabnya lagi 8 bulan baru habis belajar. lepas tu entahkan dapat kerja atau tak. mudah-mudahan dapatlah kerja. dalam 8 bulan ni jugak la ujian datang menimpa. menempuh tahun akhir dengan ujian, dugaan, tohmahan, fitnah, bukannya senang. mengalir air mata darah pun, manusia di sekeliling takkan pernah tahu apa sebenarnya dalam hati ini. 

p/s: awak tahu kan saya menulis untuk siapa. sabar sajalah menempuh tahun akhir dalam masa 8 bulan lagi. untuk yang membaca, entri 8 bulan ini entri berkenaan diri sendiri, tiada kaitan dengan manusia di sekeliling sama ada yang masih hidup ataupun yang telah mati. sekian.

2 comments:

bloghok said...

xtahu xtahu

dindingkosong said...

bloghok: ko memang tak tahu...wuuuuu