Thursday 4 August 2011

merisik?

8 purnama
bermacam dugaan ditempuh
harus ambil jadi pengalaman
aku
kini sendiri
dengan lagu-lagu di radio
yang mengejek
hati
nak ku tolak
tapi tak mampu
nak ku terima
tiada kudrat
manusia di sana
mata penuh harapan
hati berbunga-bunga
nantikan jawapan
cuma
aku biar detik berlalu
aku biar masa menentukan
jawapan bukan dengan aku
ada pada Dia
aku pasti, Dia akan beri jawapan yang tepat
semoga aku tak terkilan
manusia di sana 
tidak aku hancurkan hati mereka

p/s: umur makin meningkat. tanggungjawab makin bertambah. persoalan makin banyak.

3 comments:

whitezorro said...

wah... ada orang merisik? tahniah.. dapat la makan nasi minyak free..hehe

dindingkosong said...

zorro: cis cis cis...merisik pakai kerisik...hahaha...byk lagi aku nak fikir laa...masalah bertimbun secara tetiba ni...

Anonymous said...

mmg pon....de org merisik x ckp pon....