Tuesday 2 August 2011

entahlah.

ceria..senyuman..
semuanya mati hari ini..
yang tinggal suram..
entah kenapa..
tersentap tangkai hati..
sungguh aku tak tipu..
tapi kenapa?
apa perlunya?
aku tak ingin lagi..
tak ingin sejarah dulu berulang..
orang kata,
'bebal seorang itu bila tak ambil iktibar dari sejarah lepas'
biarlah hari ini penuh emosi..
semoga esok warna-warni pelangi menghiasi..
cuma..
aku masih berfikir..
mencari jawapan..
kepada soalan..
kepada diri sendiri..
merenung ke hadapan..
dengan cahaya yang berbalam-balam..
apakah pengakhiran cerita..
siapa kalah, siapa menang..
tapi bukan niat aku untuk bersaing..
tak perlu..
kalau ya jawapannya, iyalah..
kalau tidak kawapannya, tidaklah..
umur makin bertambah..
akal tak perlu seperti keanak-anakan..
biar waras..
biar matang..

p/s: kadang-kadang aku tenggelam dalam emosi. melayan perasaan. tanpa peduli orang lain. seronok juga begitu. tapi, aku pasti ada yang terasa dengan kehilangan aku. maaf. hari ini agak mendung untuk aku.

No comments: