Tuesday 3 May 2011

dulu. kini

dulu. hati aku menggebu-gebu
segebu gula-gula kapas
manis kan?
ya. itu dulu

kini. hati aku kontang
sekontang tanah sawah
bila tiba kemarau
kering kan?
ya. itu kini

dulu. aku ukirkan kata cinta
di setiap ceruk hati kau
walau pedih. sakit. berdarah
kau relakan
ya. saat kita hangat memadu kasih

kini aku pergi. melangkah jauh
sikit pun aku tak menoleh
walau kau menangis. merayu
aku tak peduli
ya. saat Ilahi meniupkan hidayah

dulu. kita masih jahil. alpa
memburu cinta duniawi
tinggalkan cinta Ilahi
lupakan cinta mak, abah

kini. aku tersedar. aku tersentak
jadi aku lukakan kau
demi mensucikan dosa-dosa
membasahkan kembali hati
dengan iman dan taqwa

aku pasti, kau akan berkata;
"setelah manis yang aku beri,
tahi yang kau pulangkan"

ya. maafkan aku
maafkan aku bekas kekasih
andai ada jodoh antara kita
kau
ya. kau
bakal mengimamkan aku
kelak

p/s: tiada kaitan dengan sesiapa yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. ini cuma cetusan hati.

4 comments:

famjad89 said...

thanks..tiada kaitan yg hidup @ mati..but ad yg hidup terasa..baguslah dah dpt hidyah..
hidayah dtg byk cara..
hati bersih nampak sinarnya..
jagalah hati jangan dicela..
kerna hati hidup bahagia..

hehe.. pasni trademark..mesti ngn pantun..
^_^

DAUD said...

adat bercinta,
sudah tiada jodoh,
janganlah jadi bodoh.
huhu

~fais~ said...

ya. itu kamu dan dia.
masing2 memendam rasa.
bukan kesalahan yang dicari
tapi penyelesaian yang d nanti...

dindingkosong said...

famjad89: ^_^

daud: aku masih waras, tak bodoh lagi. kalau aku bodoh, dah lama aku terjun dari kb mall. hehe

fais: terima kasih teman.