Wednesday, 7 September 2011

dokter.

A doctor is being yelled at taking too long to get there, while trying desperately to save the life of total stranger, holding his bladder because he didn't have time to pee when the beeper when off, starving when he missed his meal, tired because the beeper when off just as he closed eyes & it's now 4 in the morning and missing his family while taking care of yours.

Rindu? Cinta?
Tidak.
Itu hanya. Tarikan sementara.
Ya. Aku pasti itu.
Senyumnya.
Keletahnya.
Manjanya.
Bakal beransur pergi.
Pudar.
Ditelan masa.
Ah! Doktor.
Kau bikin aku gundah-gulana.
Pergilah.
Cuma, 
Aku hanya mampu berdoa.
Dari kejauhan.
Bukankan begitu lebih baik?

p/s: andai benar itu takdir kita, aku nantikan di masa hadapan.
ini entri gatal-gatal. hihi 

6 comments:

narmi nib damha ila said...

haha..ni kes doc cantik ke ape ni. :D

dindingkosong said...

hik hik hik...aku ni perempuan la...
tu dokter lelaki yg buat aku cair...tp sementara ja...mcm aku ckp...tarikan sementara...sbb dokter tu dah nak pegi jaoh...hihihihi

narmi nib damha ila said...

pergh..mati2 ak ingat hang ni jantan..haha..owh kire doc hensem la nie..hhahahahaha
:D

dindingkosong said...

hihi...hensem...boleyh laaa...
apsal ckp aku ni jantan...nmpak sangat ka kejantanan aku masa menulis...hihi

narmi nib damha ila said...

ko punye name dgn profil pic..haha

dindingkosong said...

haha...tak pe...aku rasa ramai yang fikir macam kau...